Web
Analytics
TECUCI

Legitimitatea noilor realităţi


Carmen Axenie - deputat PDL In sedinta Camerei Deputatilor din aceasta luna, deputat [intlink id=”336″ type=”post”]Carmen Axenie[/intlink] a tinut sa informeze despre “Legitimitatea noilor realitati” – o declaratie cu bataie lunga: “Declaraţia este un semnal nu doar pentru acest legislativ, ci şi pentru cele care vor urma. Tema ei ar putea fi surprinsă prin întrebarea: Cum dobândesc legitimitate noile realităţi ale vieţii [intlink id=”451″ type=”post”]europene[/intlink]? Punând accentul pe sintagma “viaţă europeană”, sugerez că ne-ar fi de folos o abordare a realităţilor româneşti, nu în mod izolat, ci în contextul socio-politic în care trăim începând din 2007. Prin expresia “noile realităţi” am în vedere, în mod special, trei dintre acestea: internetul, biometria şi genetica. După cum ştiţi, cele trei au înregistrat dezvoltări fulminante în ultimii ani şi convingerea mea este că o societate europeană matură trebuie să tragă linia şi să spună câte beneficii şi câte probleme au generat aceste noi realităţi. Mai mult, ar mai trebui un examen serios al modului în care aceste realităţi au devenit sau sunt în curs de a deveni legitime în Europa. Un scurt recurs la istorie ne va lămuri mai bine cu privire la problema pe care o ridic aici. Conform unei înţelegeri generale, europeneitatea noastră presupune coexistenţa a trei mari tradiţii: cea greco-romană, [intlink id=”9782″ type=”post”]creştinismul [/intlink]şi modernitatea (prelungită până în vremea noastră). De la greci am moştenit ideea de republică şi ideea de libertate. De la romani, ideea de imperiu şi ideea de drept, iar din simbioza celor două culturi ideea de libertate garantată prin lege. Creştinismul ne-a oferit adevărul despre originea şi misiunea divină a omului în lume, precum şi ideea de libertate prin credinţă. Modernitatea ne-a oferit ideea de naţiune, pasiunea pentru raţiune, precum şi ideea de libertate prin revoltă faţă de orice autoritate. Venind la vremea noastră, observăm că ideile de imperiu, republică şi naţiune sunt cvasi-perimate. Ideea de libertate garantată prin lege a devenit o idee directoare în societatea Europei unite, iar cea de libertate prin credinţă a rămas în actualitate cu numele generic de [intlink id=”12253″ type=”post”]libertate [/intlink]a credinţei. Cu alte cuvinte, prezentul a moştenit din zestrea vremurilor trecute în mod selectiv. Întrebarea este: cu ce consecinţe? Răspunsul este unul foarte important. De aproape 100 de ani, în lume şi în Europa, are loc un fenomen numit de sociologi “secularizarea legitimării”. Legitimitatea, după cum bine ştiţi, se defineşte prin conformitate cu legea. De aici rezultă că legitimitatea noilor realităţi (internetul, biometria şi genetica) se întemeiază în mod absolut pe legislaţia care le reglementează cadrele juridice. Faptul acesta atrage o responsabilitate uriaşă asupra oricărui parlament din lume iar nouă, fiecăruia în parte, ne pune înainte o sarcină de neocolit: sarcina de a discerne până în cele mai mici detalii ce este bine şi ce este rău în legalizarea acestor noi realităţi. Cu sinceritate, să recunoaştem că la momentul de faţă nu putem formula judecăţi tranşante şi definitive în aceste chestiuni ultraspecifice. Am risca decizii pripite şi ilegitime dacă le-am impune tuturor fără obţinerea unui consens. Spre a face un pas important înainte, ne trebuie un principiu sigur, iar acesta poate fi următorul: orice nouă realitate care afectează [intlink id=”11755″ type=”post”]demnitatea [/intlink]umană, înţeleasă în conformitate cu europeneitatea noastră, îşi pierde instantaneu legitimitatea, chiar dacă s-ar invoca susţinerea unei legislaţii oarecare. Fiindcă trăim într-o epocă a legiocraţiei, datoria noastră este de a întocmi legi cât mai bune, ţinând cont, în permanenţă, de respectul cuvenit fiecarei persoane umane”a precizat deputat Carmen Axenie.


2 comments

  1. Doamna din imagine este din echipa ,,Hai să ne băgăm în seamă,,şi cu gîndul la ouăle de Paşte fabuleză vrute şi nevrute, justificîndu-şi banii primiţi luna aceasta, dar aşezînd o perdea pe ochii noştri doar-doar vom uita de toate preţurile care au sărit în aer mai ales acum, înainte de sărbătorile pascale.
    Internetul ştie toată lumea ce este.
    Biometria este ştiinţa care aplică la animalele vii metodele statisticii şi ale calculului probabilităţilor.
    Genetica este ramura biologiei care studiază fenomenele şi legile eredităţii şi variabilităţii organismelor.
    Doamna BLONDĂ îmbrăcată în ROŞU de la partidul PORTOCALIU ( cuprinzînd astfel cele trei partide importante ) şi probabil cu pantofi ALBAŞTRII asortaţi cu o poşetă VERDE,( ca să fie toate orientările politice prezente la o singură persoană) ne crede un popor de somalezi, ca să fiu diplomat în exprimare , avînd în vedere că este joia mare.Citiţi cu atenţie ideile pe care le atinge dînsa în expunere şi raportaţi la definiţiile internetului, biometriei şi geneticii şi trageţi singuri concluziile.În facultate aveam un profesor care, pentru a ne testa atenţia ,,strecura,, şi cîteva enunţuri din cu totul altă materie decît cea predată de dumnealui.
    În cazul de faţă nu atenţia deputaţilor prezenţi la şedinţă a vrut dumneaei s-o testeze, căci oricum dînşii se ocupă de cu totul alte probleme ( filmuleţe pe internet…etc)
    Doamnă deputat de Lieşti, nu ne jigniţi inteligenţa!
    Aşa , provinciali cum sîntem noi, tecucenii, avem totuşi mai multe clase decît trenul…..

  2. Stranie abordare! Ce-a apucat-o?
    De fapt, eu o nu o cunosc prea bine pe doamna asta. Este un vizionar, preocupat de “biometrie, genetica”, “legiocratie”, prea avansata in domeniu incat nu poate sa se exprime simplu si limpede,pe intelesul tuturor?
    Sau i s-a dat sa citeasca si citeste mecanic, fara a fi trecut prin filtrul propriei intelegeri?

    Acum imi explic dece chiulesc aia de la parlament. 🙁

Comments are closed.